0

Personvern

Tusen takk for at du besøker vår nettbutikk! Vi håper du finner svar på det du lurer på her. Du er også velkommen til å kontakte vår Giverservice!

Giverservice

E-post: giver@kirkensnodhjelp.no
Telefon: 22 09 27 00 (alle hverdager mellom kl. 9.00 og 15.00)

Personopplysninger

Ditt personvern er viktig for oss. Når du støtter Kirkens Nødhjelp, oppbevarer vi personopplysninger fra deg slik som navn, adresse, telefonnummer og bidrag. Vi bruker dine personopplysninger til å informere om resultatene av din støtte, opplyse om innsamlinger, samt til å oppfylle lovpålagte krav. Du kan lese mer om dine rettigheter og hvordan Kirkens Nødhjelp behandler dine personopplysnigner på vår hjemmeside, www.kirkensnodhjelp.no/personvern. 

Du kan reservere deg mot å motta henvendelser ved å kontakte Giverservice, giver@kirkensnodhjelp.no eller tlf 22 09 27 00. 

Skattefradrag

Kjøp av symbolske gaver (gavekort levert i posten eller på epost) regnes som støtte til Kirkens Nødhjelps arbeid. I 2019 kan du få fradrag i skattepliktig inntekt for gaver med en samlet årlig verdi på 500-50.000 kroner. Dette innebærer opptil 11.000 kroner mindre å betale i skatt. For at Kirkens Nødhjelp skal kunne innrapportere din gave til Skatteetaten, trenger vi ditt 11-sifrede fødselsnummer. Les mer om skattefradrag her.

Kjøp av fysiske produkter i nettbutikken gir ikke rett til skattefradrag.

Hva er en symbolsk gave?

Når du kjøper en symbolsk gave, får du et gavekort som du kan fylle ut med en personlig hilsen og gi videre til den som skal få gaven. Du kan velge om du vil motta ferdig trykket gavekort i posten, eller om du vil få tilsendt en e-post og printe ut kortet selv.

Hva går pengene til?

Symbolgavene er reelle eksempler på Kirkens Nødhjelps arbeid. Pengene fra din gave vil bli brukt til å støtte de som til enhver tid trenger det mest. Vi har kontinurelig fokus på å holde administrasjonskostnadene lave. I 2017 gikk 90 % av våre midler til arbeidet ute.

Kjøpsbetingelser 

Priser

Alle priser i butikken er angitt inklusive merverdiavgift for alle varer der merverdiavgift er påkrevd. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet (porto, frakt og emballasje.)

Betaling og sikkerhet

I denne nettbutikken kan du betale med Visa og Mastercard.

Vi bruker helhetlig SSL-kryptering for sikker overføring av personopplysninger og betalingsinformasjon.

Dersom du har problemer med å betale med kort, kan du ta kontakt med vår Giverservice, og vi sender deg en faktura.

Bedrifter kan velge å få tilsendt faktura i forbindelse med utfylling av skjema.

Leveringstid

Julegaver: I perioden 1. november til 31. desember pakker og sender vi ut gaver med A-post alle virkedager. Leveringstiden blir da totalt 2–3 virkedager etter at bestillingen er mottatt, avhengig av din leveringsadresse. Smykker har opptil 14 dagers leveringstid.

Bestillingsfrist: Posten anbefaler at julegaver sendes før 16. desember. For å rekke denne fristen, må vi ha din bestilling innen kl. 12 fredag 14. desember. Vi vil selvsagt sende deg dine gaver postalt også etter denne fristen, men kan ikke garantere levering innen 24. desember. Etter 14. desember kl. 12 anbefaler vi derfor at du bestiller gavekort med levering per e-post, som du selv kan skrive ut hjemme.

Gavekort på e-post: Velger du e-postkort får du gavekortet tilsendt som PDF-fil på e-post umiddelbart etter at kjøpet er gjennomført. Dette kan du skrive ut selv.

Leveringstid resten av året: I perioden 1. januar til 31. oktober pakker og sender vi ut gaver med A-post innen tre virkedager etter at bestillingen din er mottatt. Leveringstiden blir da totalt 3–5 virkedager, avhengig av din leveringsadresse.

Informasjonskapsler

Nettstedet vårt bruker informasjonskapsler for å gi deg bedre service. En informasjonskapsel er en tekstfil som sendes fra en nettside til datamaskinen din, der den er lagret enten i minnet eller som en tekstfil. Dataene blir returnert til websiden ved senere besøk. Informasjonskapsler gjør at vi kan kjenne deg igjen automatisk når du besøker nettstedet vårt, slik at vi kan gjøre opplevelsen personlig og tilby bedre service.